AT&T: Ny strategi for digital-tv

MediaWatch

Oprindelig havde den amerikanske tele- og kabeloperatør en one-size-fits-all-strategi for det digitale fjernsyn. Men da kunderne har forskellige interesser, har AT&T besluttet at kunderne bedst kan serviceres med en bredere vifte af tjenester.

Selskabet har gennemført kundetest igennem seks måneder og konkluderer, at forbrugerne ikke er voldsomt interesserede i de mange sofistikerede muligheder, som de mest avancerede set top-bokse tilbyder, skriver Reuters.

- For mange af de tjenester, der virkelig interesserer folk, er det slet ikke nødvendigt at distribuere nye avancerede set top-bokse. Vi kan komme hurtigere ud ved at tilføje ny software, siger Tracy Baumgartner, talskvinde for AT&T.

Frem for one-size-strategien satser selskabet nu i stedet på at lancere tre service-niveauer i sin set top-strategi: Basal, udvidet og avanceret. Den basale tjeneste baseres på AT&Ts DCT-2000-boks, som understøtter digital-tv, interaktive program-guider og video-on-demand.

Til den udvidede tjeneste føjes software, der gør at boksen kan benyttes som video-optager. Den avancerede tjeneste betyder hurtigere processor, mere hukommelse, flere spil samt kabel-modem.

AT&T har ikke kommenteret, hvorvidt den nye strategi vil påvirke selskabets aftale med Microsoft om at benytte software-gigantens avancerede interaktive tv-software i 7,5 millioner ud af 10 millioner planlagte set top-bokse.

Reuters citerer dog New York Times for, at AT&T er ved at undersøge, om selskabet stadig er forpligtet til at benytte Microsofts produkter i de basale og udvidede set top-bokse.

Microsoft har været forsinket med leverancerne til AT&T digitale set top-bokse, hvilket - sammen med de tilbagemeldinger, AT&T har fået fra forbrugerne - har fået AT&T til at genoverveje sin strategi på området.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu