Pæn interesse for sms-reklamer

MediaWatch

Det er reklamebureauet Virtual Garden og analysebureauet TestitOnline, der har spurgt norske mobilkunder om deres interesse i sms-reklamer.

Spørgsmålet lød ifølge digitoday: Kunne du tænke dig at modtage en reklametekst i slutningen af en sms-meddelelse med information, som du er interesseret i?

Det svarede omkring 50 procent altså ja til. Undersøgelsen viste samtidig, at der er kønsmæssige forskelle på, hvilke brancher man er interesserede i at modtage sms-reklamer fra. Begge køn er interesserede i gå-i-byen-reklamer (f.eks. restauranter, caféer og biografer) samt cd- og musik-reklamer.

Derudover er mænd særligt interesserede i tele- og mobilinformation samt reklamer fra it-selskaber. For kvinder er det særligt rejsebureauer, tøj og kategorien "andet", der trækker.

Der blev også spurgt om, hvorvidt forbrugerne er interesserede i at betale reduceret pris for en sms-information med reklametekst. Kun ganske få svarede bekræftende på dette spørgsmål.

85 procent af de adspurgte siger, at det er vigtigt eller meget vigtigt, at sms-informationen er skræddersyet til forbrugerens interesser. Den skal være personlig, relevant og gratis.

- Det må være på modtagers præmisser hele tiden, konkluderer Guro Forseth, markedschef i TestitOnline. Selv om man har fået brugerens tilladelse på forhånd må man være varsom med ikke at irritere, siger hun.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu