Vivendi: Vi er tæt på målet!

MediaWatch

Ifølge selskabets bestyrelsesformand, Jean-Marie Messier, er man efter opkøbet af den amerikanske publishingvirksomhed, Houghton Mifflin, "meget tæt" på at nå de fastsatte strategiske mål. Vivendi Universal sikrede sig sit seneste opkøb formedelst 2,2 milliarder dollar, skriver AFX.

Messier udtaler i et interview i forbindelse med handelen, at den strategiske målsætning regnes for opfyldt og at selskabet fra nu af, kan koncentrere sig fuldt ud om dets kerneaktiviteter.

Disse er som hidtil lagt an på de fem hovedområder musik, sport, uddannelse, film samt spil, hvor Vivendi Universals målsætning er at være verdensledende på hvert enkelt.

Vivendi Universal vil i særdeleshed fokusere på digitaliseringen af dets hovedforretningsområder således Messier, der endvidere mener, at det er nødvendigt at finde nye indgangsvinkler til potentielle kunder, samt benytte nye distributionskanaler i et øget omfang.

Der ventes ingen afskedigelser i kølvandet på den netop færdiggjorte handel, som vil blive finansieret via frasalg af visse af selskabets franske aktiviteter. I den forbindelse vil Vivendi Universal betinge sig, at medarbejderne i de berørte virksomheder ikke bliver afskediget.

Messier udtrykker endvidere i interviewet stor tilfredshed med selskabets internetportal, Vizzavi, og understreger, at der vil ske en videreudvikling af det kommercielle partnerskab med Yahoo.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu