Zapperes reklametræthed kan overvindes

MediaWatch

TV-director i CIA Denmark, Flemming Jensen, har i en analyse kigget nærmere på udviklingen, dens betydning for annoncørernes TV-kampagner og hvad det i sidste ende betyder for TV-stationerne.

Konklusionen er, at seernes zapperi kan overvindes, men at det i høj grad kommer an på hvordan den enkelte TV-station griber sagen an.

Analysen tager udgangspunkt i forholdet mellem reklamernes og programmernes seertal. Fokus er lagt på den såkaldte "prime-time", altså det tidsrum hvor der er flest seere, og følgelig der hvor de primære satsninger fra TV-stationernes side finder sted.

For at skabe et fair sammenligningsgrundlag er det den samme målgruppe, de 15 til 30 årige, den generation som er opflasket med reklamer i TV, der måles på.

Analysen omfatter stationerne TV2, TV3 samt Tv Danmark2.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu