Vodafone sponserer Ferrari
Sponsoraftalen mellem Vodafone og Ferrari-holdet kommer til at løbe i tre år og starter i forbindelse med verdensmesterskabet i 2002. Vodafone vil ikke oplyse nærmere om aftalens værdi, skriver Reuters.
Vodafones Chief Executive Chris Gent udtaler i forbindelse med sponsoraftalen, at den skal bidrage til at Vodafone-mærket bliver opfattet som verdens førende mobilselskab. Formula One bliver ved hvert løb fulgt af 360 TV-seere verden over.
Michael Schumacher forlængede denne uge sin kontrakt med Ferrari til udløbet af 2004. Schumachers verdensmesterskabstitel 2000 gjorde ham til Ferrari's første titelindehaver med 21 år i træk.
Den britiske mobiltelefongigant indgik forrige år en tilsvarende sponsoraftale med det engelske forboldhold Manchester United til en værdi af 30 millioner pund over fire år. Vodafone's logo bliver i forbindelse med den nyindgåede aftale med Ferrari eksponeret en række steder på de røde Ferrari biler samt på kørernes overalls og hjelme.