TDC: Logo-lighed rent tilfældig
TDC er ikke faldet over Cybersexvr.com i forbindelse med en inspirations-surf på Internettets lumre skyggeside. Det amerikanske site har ellers et logo, der ligner TDC-logoet i bemærkelsesværdig grad.
Men ligheden er rent tilfældig, siger direktør i TDC Privat Mads Middelboe.
- Ligheden mellem de to logo'er er dog et udtryk for, at det i en stadig mere transparent verden - hvor Internettet giver umiddelbar adgang til en mængde globale ressourcer - kan være svært at sikre sit brand og logo mod tilfældigheder, siger Mads Middelboe.
TDC er meget glad for sit nye logo, hvor teleselskabet har fået hjælp af design- og branding-selskabet Elevendanes, forsikrer Mads Middelboe.
- Det eneste svar på den udfordring, som logo-ligheden mellem TDC og Cybersexvr.com er et godt eksempel på, er at sikre, at TDC har det stærkeste varemærke, slutter TDC-direktøren. Det skulle være en overkommelig opgave, "konkurrenten" taget i betragtning.