Microsoft gav Navision lang næse

MediaWatch

Kort før jul 2000 købte Bill Gates' softwaregigant Great Plains i et forsøg på at få fodfæste på markedet for virksomhedssoftware. Den mest oplagte partner til Navision var dermed ude af spillet, og det er i dag vanskeligt for Navision at finde egnede partner-emner, skriver Børsen.

- Det er typisk for mange af vores head on competitors, at de lider og taber penge. Tiden er ikke til turn-a-rounds. Tiden er mere til at købe veldrevne virksomheder, siger den ene af Navisions to sideordnede direktører, Jesper Balser.

Analytiker Henrik Iwersen fra Insinger de Beaufort siger, at Navision sandsynligvis vinder markedsandele i USA.

- Vi har haft en del selskaber, som har været ude og nedjustere på det amerikanske marked. Men der er ikke noget, der tyder på, at Navision har problemer, oplyser han.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu