Analyse af online markedsføring

MediaWatch

Det viser en undersøgelse, som analyseinstituttet E-scalator Research har foretaget for Outrider Denmark, hvor man har spurgt marketingdirektører/chefer blandt Top 100 mediaspendere i Danmark om virksomhedernes udnyttelse af internettet.

21 procent af de adspurgte anvender mere end 10 procent af markedsføringsbudgettet til online markedsføring i 2001, men analysen viser samtidigt, at 54 procent ikke mener, at virksomhedens ressourcer til online markedsføring er tilstrækkeligt afstemt. 31 procent svarer, at de bruger for mange og 23 procent at de bruger for få ressourcer i forhold til udbyttet.

26 procent af virksomhederne har fem eller flere leverandører og samarbejdspartnere indenfor digital markedsføring og på den baggrund konkluderer Outrider Denmark, at der er behov for kompetencer hos bureauerne, som kan sparre og rådgive gennem hele projektforløbet.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu