Sony satser på onlinespil

MediaWatch

Samarbejdet med RealNetworks som laver streaming media samt webdesign og udviklingssoftware fremstilleren Macromedia, skal sikre Sonys tiltag for at få fodfæste på lukrative marked for onlinebaserede spil, skriver Financial Times.

Den nye alliance kommer i kølvandet på gårsdagens udmelding om en ikke-eksklusiv aftale med AOL- Time Warner, der fremover giver Playstation2 brugerne mulighed for at benytte gigantens chat-funktioner, mens de spiller spil.

Kazuo Hirai, præsident for Sony Computer Entertainment, som er den enhed der laver Playstation2 konsollen siger, at de indgåede handler sikrer brugerne adgang til multimedieindhold via Internettet herunder i særdeleshed streaming video. Han siger endvidere, at online spilmarkedet regnes for en vigtig brik i selskabets strategi for fremtiden.

En mulig priskrig kan være under opsejling, idet Sony ikke udelukker, det vil sænke prisen, for at følge de ændringer der sker i markedet. Dette kan få betydning for Microsoft og Nintendo, der begge gør klar til at lancere deres spilkonsoller Xbox og GameCube.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu