CIA signalerer stilskifte

MediaWatch

Navneændringen hænger, ifølge adm. dir. Claus Clausen, sammen med, at bureauet har bevæget sig meget siden CIA købte sig ind for to år siden. For et år siden købte CIA dagbladene ud af medieburauet, og selv om man fortsat er tunge på print, betegner Claus Clausen i dag virksomheden som et multi-channel bureau - takket være tilgang af nye kunder.

Brandet MediaCentralen har derfor ikke længere samme betydning for CIA.
De organisatoriske ændringer bevirker at CIA Danmark kommer til at spille en mere fremtrædende rolle på skandinavisk plan. Bureauet er udpeget til at huse koordineringscenteret for de skandinaviske CIA-bureauer - et valg, der skal ses i lyset af, at internationale kunder i stigende grad vil se København som det nordiske udgangspunkt.

Betegnelsen koordineringscenter skal dog opfattes bogstaveligt - de enkelte landes selskaber drives fortsat lokalt, men med visionen "one company - many offices" skal CIA Danmark sikre, at uanset hvor en kundes indgang til buraeuet er, kan der trækkes på de samlede ressourcer.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu