Tele2 ændrer mobilstrategi

MediaWatch

Oprindeligt ville Tele2 kun sælge abonnementer samtidig med, at selskabet ikke ville bruge store millionbeløb på at reducere prisen på mobiltelefoner. Den strategi har ikke vist sig at være bæredygtig. Derfor kaster Tele2 sig nu over salget af billige telefoner i de store butikskæder lige som de andre større mobilselskaber, skriver Børsen.

Tele2 har stort set hele sin forretning med over 825.000 kunder inden for fastnet-området. Sidste efterår lancerede Tele2 sit mobilselskab, der skulle være en såkaldt virtuel netværks-operatør. Konceptet er, at selskabet kobler noget af sit udstyr på de store teleselskabers netværk.

Det giver Tele2 mulighed for at introducere nye tjenester, som rene videresalgsselskaber ikke har. Det avancerede system har formodentlig mindst kostet omkring 10 mio. kr. i startomkostninger.

Ifølge Børsens oplysninger har Tele2 kun været i stand til at få et ganske lille tocifret antal kunder i sit nye mobilselskab siden starten et par måneder før jul. Alle kunderne er taletidskunder, der ikke betaler abonnement.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu