MSN og Citigroup nu med netbetaling

MediaWatch

Samarbejdsaftalen om "c2it"-pengeoverførselssystemet skal ifølge Wall Street Journal ses som et nyt tiltag i konkurrencen med America Online om at være største Internet-portal.

Microsoft og Citigroup regner med, at de 230 millioner månedlige brugere af Microsofts MSN-portal vil føle sig fristet til at bruge pengeoverførselssystemet alene for at slippe for stresset ved at skulle bruge eksterne online-tjenester.

C2it vil fremover blive markedsført under Microsoft Network's (MSN) mærke og kommer også til at omfatte brugerne af MSN Auctions, eShop og Hotmail.

Citigroup regner så meget med c2it, at man agter at udvide servicen til 30 forskellige lande allerede i midten af maj. Citigroups initiativ skal også ses som udtryk for at markedets største finansielle institutioner nu har lagt sig hårdt i selen for at Internet-firmaerne ikke skal løbe med betalingstransaktionerne.

I praksis giver c2it Internet-brugerne mulighed for at sende og modtage sikre e-mail med instruktioner om overførsler fra eller til kreditkort eller bankkonto.

For at fremme systemets udbredelse er Citibank nyligt gået bort fra det hidtidige grundgebyr på to dollar per transaktion til fordel for et gebyr på 1-2,2 procent af det overførte beløb med et minimum på en halv dollar.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu