eRatings udvider trods dot.com-krise

MediaWatch

ACNielsen/eRatings, der er et joint venture mellem analysefirmaet ACNielsen og NetRatings, opererer allerede fra 23 internationale lokationer, deriblandt Danmark. I løbet af maj tilføjes Østrig, Belgien, Israel, Schweiz og Mexico på listen over lande, hvor net-analysebureauet er repræsenteret.

Sydafrika følger måneden efter, og så dækker ACNielsen/eRatings mellem 96 og 97 procent af verdens internet-population - ifølge Bill Pulver, selskabets chef. Det skriver Wall Street Journal.

- Den aktuelle skepsis over for, om det overhovedet er muligt at tjene penge på nettet, har sænket efterspørgslen efter undersøgelser fra selskaber som ACNielsen/eRatings, siger Pulver. Ikke desto mindre er ethvert større selskab med en internet-strategi en potentiel kunde, tilføjer han.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu