AOL Time Warner i alliance med NTL

MediaWatch

AOL Time Warner har interesser inden for kabeldrift, film, musik, TV og publishing. Selskabet er interesseret i en bredbånds distributionsaftale og har ikke selv noget kabel netværk i Europa. Derfor har selskabet henvendt sig til britiske NTL for at indgå en alliance, skriver Financial Times.

En alliance med New York-noterede NTL vil i givet fald sikre AOL Time Warner adgang til 8,5 millioner abonnenter i Storbritannien, Frankrig, Schweiz, Tyskland og Sverige.

Det vil være mediegigantens første store ekspansion udenfor hjemmemarkedet siden den 72 milliard pund store fusion mellem America Online og Time Warner tidligere på året.

Steve Case, AOL Time Warner's bestyrelsesformand, og Gerald Levin, chief executive, oplyste i forrige måned, at koncernen har en målsætning om en hastig ekspansion i Europa på 17 til 50 procent om året de næste 10 år.

Det forlyder endnu ikke, om alliancen med NTL bliver koblet sammen med en strategisk investering.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu