Internetannoncering stiger

MediaWatch

Ifølge PricewaterhouseCoopers og brancheorganisationen Interactive Advertising Bureau blev den samlede omsætning i fjerde kvartal 2000 på i alt 2,2 milliarder dollar. Samlet set skaber det en årsomsætning på 8,2 milliarder dollar.

De forbrugerrelaterede selskaber bidrog med 31 procent af den samlede onlinebaserede annoncering i 2000. Gældende for fjerde kvartal alene er procentsatsen på 32 procent. IT og computerselskaberne bidrog med 18 procent af omsætningen og 21 procent for fjerde kvartal. De finansielle, forretningsmæssige og mediamæssige services følger i den næste bidragsgruppe.

De traditionelle bannerreklamer stod kun for 40 procent af annonceomsætningen i fjerde kvartal. Dette svarer til en nedgang fra 47 procent set over hele året. Sponsorater stod for 31 procent i fjerde kvartal og i alt 28 procent for hele året.

Områder som rich media, emails og keyword søgninger med flere bidrog tilsammen med mindre end 10 procent af omsætningen gældende for såvel kvartalet som hele året.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu