Yahoo, Sony og Vivendi samarbejder

MediaWatch

Aftalen betyder, at Yahoo nu får adgang til media content, et område portalen hidtil har manglet og følgelig er blevet udsat for kritisk af. Chief Operating Officer, COO, og præsident for Yahoo, Jeff Mallet, udtrykker begejstring over aftalen, som betyder at portalens 100 millioner registrerede brugere nu får adgang til førsteklasses underholdning, skriver Financial Times.

Vivendi Universal får også fordele ud af aftalen, idet samarbejdet med Yahoo giver selskabet en hårdt tiltrængt distributionsplatform for dets underholdningsindhold i USA. Ifølge planen skal Yahoo fra sommeren af promovere Sony og Vivendi's abonnementsbaserede musikservice Duet.

Tidligere på ugen indgik den tyske mediegruppe Bertelsmann, britiske EMI samt amerikanske AOL/ Time Warner deres musik joint-venture døbt MusicNet. Venturet vil blive bakket op af Real Networks teknologiske services.

Samarbejdet mellem Yahoo og de to musik- og mediegiganter blev modtaget positivt på finansmarkedet, der kvitterede ved at sende Yahoo-aktien knap 25 procent op.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu