Wall Street Journal skærer ned

MediaWatch

WSJ' s udgiver, Dow Jones, er verdens førende mediehus for business-information, og med en annonce-portefølje domineret af teknologi- og finanssektoren er de særlig hårdt ramt af den amerikanske nedtur. Selskabet vil i første omgang beskære den 250 mand store stab på onlinetjenesten wsj.com og undlade ellers planlagte udvidelser med stof fra den trykte udgaves weekend-sektioner.

Udviklingen på den bruger-betalte online tjeneste må ifølge Financial Times bringe tvivl i sindet hos andre online-medier, der hidtil er leveret gratis, men under indtryk af manglende annonceindtægter nu overvejer at opkræve betaling hos brugerne.

Blandt dem er New York Times, der dog har meddelt, at det vil fortsætte planerne for at lancere abonnements-tjenester på nettet.

Avisen har allerede bebudet nedskæring i planlagte investeringer i år og forhøjelse af priser, der skal forbedre driften med over 80 millioner dollar.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu