Internetavis klar med betalingsnyheder

MediaWatch

Salon.com's nye tjeneste vil indeholde eksklusive artikler og vil være fuldstændig fri for reklamer. Prisen for et årsabonnement vil ligge i omegnen af 250 kroner og ventes implementeret fra næste måned. Den gratis tjeneste vil indeholde nye reklametiltag, der er væsentligt fyldigere end de kendte bannerformater, skriver Financial Times.

Tiltaget kommer i kølvandet på en stadigt vigende interesse for onlineannoncering, der tvinger de internetbaserede medieselskaber til at tænke i nye baner for at øge indtjeningen. Salon.com har haft problemer med sin indtjening og selskabets aktie er i dag faretruende nær 1 dollar-grænsen på Nasdaq.

En decideret abonnementstjeneste som den Salon.com nu forsøger sig med, er tidligere afprøvet af andre selskaber. Blandt disse kan nævnes : TheStreet.com og Inside.com, der begge har en lignende service. Flere af de store tjenester benytter sig ligeledes af abonnementsformen.

Analytikere mener dog, at Salon.com givet sit indhold ikke vil have den store succes med tiltaget. Folk synes mere parate til at betale for indhold, der knytter sig til den mere arbejdsmæssige sfære, fremfor det fritidsprægede indhold som Salon.com tilbyder.

Salon.com har i dag 2,7 millioner læsere.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu