T-Online vil være mediehus

MediaWatch

I dag stammer det meste af T-Onlines omsætning fra levering af Internet til abonnenter - et forretningsområde med lille profitmargin. Analytikere har derfor efterlyst en forbedring af indhold og e-commerce tilbud på T-Onlines website, som vil kunne bidrage til selskabets omsætning og øge profitmargin, skriver Reuters.

Ifølge administrerende direktør Thomas Holtrop fra T-Online vil 30 procent af den samlede omsætning i år 2004 stamme fra webbaserede tjenester og annonceindtægter, mod 14 procent forrige år. T-Onlines nye fokus på webtjenester kommer i en tid, hvor det europæiske reklameforbrug er for nedadgående og konkurrencen blandt Internet Service Providers er stærkt stigende.

Ifølge analytikerne vil nedgangen i annoncemarkedet fremskynde den igangværende konsolidering af Internet-sektoren, hvor kun de største vil overleve på længere sigt, og den menes blandt andet at blive ISP'erne.

Tyske T-Onlines nærmest konkurrent i Europa på ISP-markedet er italienske Tiscali, som har proklameret, at det vil gøre hvad end det kræver at blive Europas nummer et.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu