Jubii-tjenester til Europa

MediaWatch

Nu vil Lycos bruge Jubiis produkter og know-how til at øge trafikken på sit europæiske internetimperium. Lycos vil eksempelvis overføre Jubiis chat til flere markeder herunder det tyske, lige som Jubii skal være med til at udvikle redskaber til personalisering af webtjenester.

- Samtidig kigger vi på at gøre brug af andre af deres ideer så som oprettelse af klubber for skoleelever, siger Jens Uwe Intat, Lycos Europe. Det skriver Internetavisen Jyllands-Posten.

Mens den europæiske del af Yahoo i december 2000 havde cirka 1,3-1,4 milliarder viste internetsider, var Lycos Europe oppe og ringe på 1,5 milliarder. Hertil skal ifølge Jens Uwe Intat lægges yderligere et par hundrede millioner sider, som Lycos har købt sig til med franske Multimania.

Men i modsætning til Yahoo, som skovler penge ind, taber Lycos rigtig mange penge. i det netop offentliggjorte halvårsregnskab står et underskud på 1,2 milliarder kroner og blinker på bundlinien. Jubii kan fremvise et beskedent overskud på aktiviteterne.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu