Etrade opruster til vækst

MediaWatch

Ifølge Chief Financial Officer Leonard Purkis fra Etrade Group udgør pensionerede kun seks procent af Etrades klienter, mens 13 procent af Schwabs klienter er persionerede. Schwab har i øjeblikket 22 procent af det samlede marked indenfor detailhandels transaktioner med aktier, mens Etrade, med en markedsandel på 15, er markedets nummer to.

Etrade vil fortsætte med at opbygge et stærkt varemarked for selskabet via TV-reklamer, som det netop har gjort det under den årlige Super Bowl. De reklamer gav Etrade en "mind avareness", som for nylig blev målt til 31 procent. Merrill Lynch vurderede ligeledes for nylig Etrade-brandet til et awareness niveau på 18 procent, hvilket ifølge Purkis er branchens næsthøjeste rangering.

Etrade vil fortsat ekspandere dets bankaktiviteter, som blandt andet omfatter en række automatiske hæveautomater, som er opstillet i over hele nationen. Bankforretningen vil desuden købe en række udenlandske samarbejdspartnere ud, så dets klienter får mulighed for at handle aktier via tjenesten hvor som helst når som helst.

Endelig er strategien fortsat at satse massivt på at udbyde finansielle tjenester til højindkomst grupperne men også til førstegangs investorerne. Ifølge Leonard Purkis bidrog 2.200 kunder indenfor højindkomst segmentet til selskabets "Club Etrade" med aktiver for 460 millioner dollar.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu