E-mail marketing langt mere effektiv

MediaWatch

Prisen pr. forbruger er ti cents for en e-mail, mens direct mail via ordinær post koster mellem en halv og en hel dollar. Samtidig ligger salgsraten på en e-mail kampagne på mellem fem og femten procent, men den konventionelle metode svinger mellem en halv og to procent. 18 procent i USA klikker på en annonce i en e-mail. Det skriver Computerworld Online.

Tallene fremgår af en rapport fra EU-Kommissionen, der roser Danmark for initiativer på Internet-området. Når det drejer sig om spam, falder der pæne ord til dansk lovgivning med den såkaldte opt-in model, hvor brugeren aktivt skal tilmelde sig for at modtage marketingmateriale pr. e-mail. Kommissionen udsendte sidste år et forslag til en direktivændring, hvor der lægges op til, at direktivændringen implementeres i EU-lovgivningen.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu