BSkyB i fortsat fremgang

MediaWatch

I følge Financial Times er BSkyB nu oppe på 5,3 millioner digital-TV kunder alene på parabolmarkedet i Storbritannien og Irland. Heraf er 538.000 kunder kommet til indenfor de seneste 6 måneder. BSkyB har siden sin digitale lancering haft en strategi om at erhverve så mange kunder som muligt på hurtigst mulig tid for derefter at satse på at kunne øge omsætningen per kunde i de kommende år.

Det er dog ikke kun positive nyheder der strømmer ud fra BSkyB. Selskabet har i forbindelse med seneste regnskabsaflæggelse været nødsaget til at foretage afskrivninger på i alt 300 millioner kroner som følge af nogle uheldige Internet investeringer, som BSkyB foretog under Internet boomet for 8-12 måneder siden. BSkyB har i dag ejerandele i blandt andet Streets Online, Gameplay og Toyzone, men investeringerne er foretaget på toppen af markedet, hvilket sandsynligvis gør det vanskeligt for BSkyB nogensinde at kunne få et positivt afkast på sine investeringer.

Lidt større succes har BSkyB haft med sin interaktiv-TV platform, Open, som tilbyder en række detailkæder e-handel via digital-TV boksen. Størst omsætning har der hidtil været på Open's tipstjeneste, som udgør op mod 90 procent af den samlede interaktive omsætning på Open platformen.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu