Web-tv mangler kommercielt interesse
Kvaliteten af udsendelserne og begrænsningerne i Internettets nuværende hastighed gør dog at web-tv endnu mangler at overbevise om at det som et marked er kommercielt interessant til massemarkedsføring, vurderer analyseselskabet Fastbridge.
Med seertal på 200-300 seere om dagen på en god dag ligner DK4 pludselig en mediagigant til sammenligning, siger direktør Simon Ortmann, Fastbridge.
Fastbridge forventer ikke, at 2001 bliver året, hvor web-tv bliver kommercielt interessant, når man taler om massekommunikation. Hastigheden og billedkvaliteten er stadig for dårlig og produktions-omkostningerne i forbindelse med test af mediet overstiger langt værdien af mediaindsatsen.
Der må dog ikke herske tvivl om, at den "nye" distributionsform er en mulig trussel imod de i dag allerede etablerede TV-stationer, som til gengæld inden for de nærmeste år i stigende grad begynder at tilbyde interaktive services i form af digitalt TV.
Mediakonvergensen sker altså fra begge sider.