Web-tv mangler kommercielt interesse

MediaWatch

Kvaliteten af udsendelserne og begrænsningerne i Internettets nuværende hastighed gør dog at web-tv endnu mangler at overbevise om at det som et marked er kommercielt interessant til massemarkedsføring, vurderer analyseselskabet Fastbridge.

Med seertal på 200-300 seere om dagen på en god dag ligner DK4 pludselig en mediagigant til sammenligning, siger direktør Simon Ortmann, Fastbridge.

Fastbridge forventer ikke, at 2001 bliver året, hvor web-tv bliver kommercielt interessant, når man taler om massekommunikation. Hastigheden og billedkvaliteten er stadig for dårlig og produktions-omkostningerne i forbindelse med test af mediet overstiger langt værdien af mediaindsatsen.

Der må dog ikke herske tvivl om, at den "nye" distributionsform er en mulig trussel imod de i dag allerede etablerede TV-stationer, som til gengæld inden for de nærmeste år i stigende grad begynder at tilbyde interaktive services i form af digitalt TV.

Mediakonvergensen sker altså fra begge sider.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu