Jobpilot tredobler omsætning i 2000

MediaWatch

Samlet steg udgifterne for jobpilot fra 40 millioner kroner i 1999 til 210 millioner kroner i 2000. Denne udvikling skyldes en intensiv markedsføring i hele Europa. Markedsføringsaktiviterne medførte, at antallet af besøgende på jobpilots site steg markant i det forgangne år.

Direktør Robert P. Perz fra jobpilot.dk udtaler i en kommentar til regnskabet, at Jobpilot er stolt over, at det formåede at tredoble omsætningen, især i betragtning af det meget konkurrenceprægede marked.

-Vi har opbygget en virksomhed og en mærkevare, så vi i dag tiltrækker kandidater af meget høj kvalitet. Fra 3. kvartal 2000 til 4. kvartal 2000 steg antallet af registrerede brugere på vores site fra 633.000 brugere til 840.000 brugere, hvilket er det højeste antal registrerede brugere for nogen europæisk karriereportal, siger Robert P. Perz.

I det forgangne år har jobpilot brugt store kræfter på at udbygge kendskabet til virksomheden og dens serviceydelser. Med købet af Virtual Village i 4. kvartal 2000 slog jobpilot sit navn fast som virksomheden, der er i stand til at levere og udvikle Internet-baserede løsninger, der bruges i en række rekrutteringsvirksomheder, human ressource-afdelinger og personalekontorer.

I Danmark er jobpilot etableret i april 2000 og har i dag 10 medarbejdere. Danmark er det 17. land med repræsentation af jobpilot. Den danske site www.jobpilot.dk rummer 1.250 opslåede jobs og registrerer månedligt ca. 2,4 millioner hits fra jobsøgende danskere.

Jobpilot, som er et af Europas største online jobmarkeder med over 130.000 ledige stillinger, blev etableret i 1995 under navnet Jobs & Adverts i Tyskland.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu