Sony etablerer Internetbank

MediaWatch

Planen med den nye Sony Bank Corp er, at den med en kapitalindskud på 322,9 millioner dollar skal samarbejde med Sakura Bank og JP Morgan Chase. Internetbankens målgruppe er private online shoppere, skriver Reuters.

Ifølge en forretningsplan, som blev fremstillet i marts forrige år, får Sakura Bank en andel på 16 procent i Sony Bank Corp, JP Morgan Chase fire procent og Sony de øvrige 80 procent. Sony forventer, at banken vil være overskudsgivende efter tre års drift.

Sonys nye Internet-bank vil tilbyde forbrugerne mulighed for at shoppe online via onlinetjenesten eller via terminaler, som er opstillet af partneren Sakura Bank, og forbrugerne vil kunne deponere både japanske yen og udenlandske valutaer i banken.

Sonys planer om at lancere en Internet-bank er koncernens seneste skridt i dets penetrering af den finansielle sektor i Japan. Således ejer Sony allerede et forsikringsselskab og en brooker enhed.

Japans største detailhandelsgruppe Ito-Yokado Co, der blandt andet ejer kæden Seven-Eleven Japan med mere end 9.000 butikker, planlægger ligesom Sony at lancere en bank i Japan.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu