Mandag Morgen satser udenlandsk

MediaWatch

Huset Mandag Morgen har solgt en fjerdedel af virksomheden til konsulentvirksomheden Catenas. Salget er udtryk for, at Mandag Morgens stifter og ene-ejer, Erik Rasmussen, vurderer, at størstedelen af den fremtidige omsætning vil ligge i udlandet, skriver Berlingske Tidende. Prisen for de 25 procent af Mandag Morgen ønskes ikke oplyst af parterne.

Erik Rasmussen ønsker således at gøre Mandag Morgen til en international virksomhed med internationale partnere, men afviser at yderligere samarbejdsrelationer vil medføre yderligere salg af selskabets aktiekapital. Der skal i stedet være tale om strategiske samarbejdsrelationer.

Ifølge Erik Rasmussen skal det nye samarbejde med Catenas og andre internationale aktører endvidere medføre, at Mandag Morgen begynder at udforske mulighederne for at udnytte Internettet med henblik på at skabe produkter, som kan tilpasses videnssamfundet.

Catenas direktør Niels Chr. Nielsen siger om samarbejdet med Mandag Morgen: -Vi ser Mandag Morgen som skaber af en ny medieudvikling, der betyder, at man står stærkt som content provider og blandt andet kan forsyne det globale afsætningsnetværk, som Catenas råder over.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu