Masseafskedigelser i Vivendi Universal

MediaWatch

Vivendi Universal, der er resultatet af fusionen mellem franske Vivendi og canadiske Seagram til 34 milliarder dollar, planlægger at spare flere hundrede millioner dollar ved at bortrationalisere dobbeltfunktioner indenfor logistik og ledelse. Det skriver Financial Times.

Det er anden gang inden for blot en uge, at et af verdens største medie- og underholdningsselskaber meddeler, at det vil masseafskedigelser. Sidst var det AOL Time Warner, der er et resultat af fusionen mellem Internet-tjenesten America Onling og medieselskabet Time Warner, der også annoncerede kommende afskedigelser af omkring 2000 medarbejdere.

Vivendi Universal forventer at en bortrationalisering af dobbeltfunktioner i de to fusionerede selskaber vil kunne bidrage med et yderligere cash-flow på omkring 420 milliarder euro frem til udløbet af år 2002. Masseafskedigelserne kommer dog ikke til at foregå på én gang, men vil blive afviklet hen ad vejen. Selskabet forventes at redegøre for de potentielle synergieffekter ved fusionen i forbindelse med offentliggørelsen af selskabets årsberetning i slutningen af marts måned i år.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu