Yahoo-chef tror på Internet-reklamer

MediaWatch

Det mener Tim Koogle, der er chairman and chief executive for Yahoo! - verdens bedst kendte Internet mærkevare. Koogle fremførte sine synspunkter vedrørende det fremtidige globale reklamemarked under sit ophold som delegeret ved World Economic Forum i Davos, skriver Financial Times.

Yahoo-formanden Koogle tillid til det fremtidige Internet-reklame marked kommer ovenpå, at mange Internet-virksomheder har nedjusteret deres forventninger til Internet-sitenes reklameomsætning. Yahoo Europe forudsiger en vækst i reklameomsætningen i Europa på kun 20 procent i indeværende år, sammenlignet med en vækst på 90 procent forrige år.

Ifølge Koogle spiller reklamer en central rolle på Internettet. Spørgsmålet er, om Internet-virksomhederne i tilstrækkelig høj grad formår at øge deres besøgsantal, så de kan tiltrække annoncørerne. Koogle forudser desuden, at der nok også nok skal forblive muligt for de mindre veldrevne niche-portaler, at hente omsætning hjem via udlejning af annoncepladser.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu