Gebyr på e-mail

MediaWatch

Ifølge det amerikanske analyseinstitut, Jupiter Communications, kan annoncører verden over godt forberede sig på at skulle betale penge for at få mulighed for at bruge e-mail som et markedsføringsværktøj, skriver ecommercetimes.com.

Jupiter peger på, at Internet udbyderne og portalerne ved at styre adgangen til at sende og modtage e-mails kontrollerer en afgørende kontaktbase mellem annoncører og de millioner af forbrugere, de ønsker at henvende sig til. I takt med at annoncører i løbet af de kommende 3-4 år forventes at sende 268 milliarder e-mails - svarende til 22 gange flere afsendte e-mails end sidste år - forventer Jupiter, at Internet udbyderne og portalerne vil begynde at pålægge annoncørerne gebyrer for afsendelsen af reklame e-mails.

Jupiter vurderer, at seriøse annoncører ikke vil betragte et gebyr som en ulempe, men tværtimod som en mulighed for at distancere sig fra useriøs spam og dermed som en mulighed for at forøge værdien af deres e-mail annoncering.

Da et e-mail gebyr for Internet udbydere og portaler samtidig vil udgøre en kærkommen ny indtægtskilde, betragter Jupiter gennemførelsen af et gebyr som en win-win situation for aktørerne.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu