Unge nyheder er klog strategi

MediaWatch

Ugebrevet har lavet analysen på baggrund af næsten 500 nyhedsindslag fra P3 Nyhederne, Radioavisen og den største kommercielle station, The Voice.

De nu tre uger gamle P3 Nyhederne for unge leverer et nødvendigt bud på at indsluse den unge generation i den offentlige debat.
Mange kritikere havde frygtet en kopi af nyhederne på The Voice, men de bliver gjort til skamme. Kvaliteten af P3 Nyhederne hæver sig langt over The Voice og matcher fint Radioavisen i væsentlighed.

Medieforskeren Peter Bro fra Syddansk Universitet vurderer dog, at der er brug for en langt mere radikal omlægning af P3, hvis de unge fremover skal lytte til nyheder om politik og samfund.

DR-radio har det generelle problem, at den unge del af befolkningen - især i Vestdanmark - ikke er regelmæssige brugere af P3 eller andre DR tilbud.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu