Aftale om indhold til mobiltelefonen

MediaWatch

Schibsteds datterselskab Schibsted Telecom og det Telia-ejede Netcom har i dag indgået en strategisk samarbejdsaftale om udvikling og lancering af indholdstjenester rettet mod det mobile Internet. Dermed har to af Norges største aviser, Aftenposten og VG - som er ejet af Schibsted - sikret sig en trådløs kanal til sine produkter, mens Netcom kan tilbyde varemærke-indhold til sine brugere. Parterne har det som målsætning allerede at have de første tjenester klar i løbet af årets første kvartal.

Hos Schibsted Telecom er man glade for aftalen med Netcom, fordi det giver mediekoncernen mulighed for at samarbejde omkring udvikling og distribution af koncernens nye mobile tjenester. Og hos Netcom ser man ligeledes positivt på aftalen, fordi den ifølge Netcom tilfører selskabet en partner med et højt kompetenceniveau inden for indhold og indholdstjenester. Begge parter forventer, at samarbejdet vil medføre en række nye og unikke tjenester.

Aftalen er ifølge parterne ikke eksklusiv, og Netcoms direktør Terje Christoffersen fortæller til dn.no, at Netcom i alt har 40 indholdsleverandører. Han tror, at der kun vil komme ganske få eksklusiv-aftaler på markedet, fordi ingen aktører ønsker at afskrive sig nye markedsmuligheder.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu