Microsoft vil ind i virksomhederne

MediaWatch

Idag domineres markedet af blandt andet Oracle. Samtidig har Office-pakken, det vigtigste og mest profitable produktområde hos Microsoft, haft en hastigt faldende salgskurve.

Steve Ballmer, øverste chef for Microsoft, siger i den forbindelse, at kampagnen, den hidtil dyreste i koncernens historie, har tre formål:

For det første skal den søge at forstærke billedet af Microsoft som værende et selskab, der leverer software til virksomheder og ikke blot til den personlige computer. For det andet skal kampagnen vise, at det er software, ikke hardware, der er det væsentlige i virksomhedssegmentet. Slutteligt skal kampagnen vise at Microsoft ikke blot sikrer driftsikkerhed, men også hurtighed.

Kampagnen vil indledningsvis køre i USA, hvorefter de internationale Microsoft-kontorer vil få mulighed for at deltage. Dette er dog ifølge Ballmer ikke noget krav.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu