DoubleClick: CPM falder

MediaWatch

Det mener Kevin Ryan, CEO for Internet reklame bureauet DoubleClick. CPM pris per tusinde vil sandsynligvis enten forblive uændret eller falde både i Asien og resten af verden. CPM er den pris annoncører betaler for at reklamere for deres firma eller produkt på Internettet. En lavere CPM vil betyde, at annoncørerne vil få en mere effektiv annoncering. Udgifterne i forbindelse med annoncering forventes dog stige igen inden for de næste fem år, skriver Reuters.

Stephen Moss, CEO for DoubleClick Asia, fortæller, at CPM er faldet, fordi dot.com virksomhederne har sænket priserne for at få flere indtægter ind, og annoncørerne har ikke øget deres marketingudgifter til annoncering i takt med, at priserne er faldet.

DoubleClick Asia blev etableret i 1999 som et joint venture, der er 80 procent ejet af Asiacontent.com og 20 procent ejet af DoubleClick. Sidstnævnte forventes i løbet af 2002 at overtage hele ejerskabet og driften af DoubleClick Asia.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu