First Tuesday sat til salg

MediaWatch

Prisen for First Tuesday var i sommers på 300 millioner kroner, hvorved Yazam købte sig til et netværk, som i dag har afdelinger i mere end 100 byer overalt i verden. Nu er Yazam som mange andre virksomheder i internet-branchen presset af det vigende finansielle marked og har brug for at sælge ud af sine investeringer og aktiviteter, skriver Børsen. Alene fra november til nu er 22 First Tuesday-ansatte på hovedkontoret i London blevet afskediget.

I den danske afdeling af First Tuesday ser man positivt på salgsprocessen, fordi det måske kan ende med, at de enkelte netværk, herunder det danske, bliver helt selvstyrende. I øjeblikket føres der således forhandlinger mellem Yazam og repræsentanter fra de enkelte netværk - primært med henblik på at sikre, at by-netværkene kan blive ved med at bruge First Tuesday-navnet.

Chef for First Tuesday i Danmark, Stefan L. Hansen, ser gerne den danske del af virksomheden som en selvstændig virksomhed og henviser til, at det danske netværk selv styrer sine data og i øvrigt drives med overskud.

- Vi vil selvfølgelig gerne fortsætte med First Tuesday-navnet, men hvis det af en eller anden grund ikke kan lade sig gøre, finder vi på noget andet. Det vigtigste er, at vi fortsat kan tilbyde de aktiviteter, som var med til at sætte hele netværksbølgen i gang, siger Stefan L. Hansen.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu