Internet reklame er ikke død

MediaWatch

De seneste måneder har været præget af negative konjunkturer for Internettet som annoncemedie. For eksempel har en af verdens førende internet-virksomheder, Yahoo!, for få dage siden nedjusteret forventninger til 2001 som følge af vigende marked for internet-annoncering. I en ny analyse fra det amerikanske analysefirma Forrester Research forudses det imidlertid, at der er tale om en midlertidig krise, og at internet-annonceringen vil komme til at vokse igen, skriver digitoday.no.

Forrester Research baserer sin optimisme på samtaler med en lang række annoncører, hvoraf næsten 60 procent giver udtryk for, at de vil fordoble deres budgetter for markedsføring via Internettet inden 2003. Pengene til internet-annonceringen vil først og fremmest blive taget fra de hidtidige annoncebudgetter for de traditionelle medier som aviser og TV.

Internet-annonceringen vil ikke kun ske i form af banner-annoncer, lyder det fra annoncørerne, som vil forsøge at bruge Internettet mere effektivt både via e-mail og andre digitale annonceformer.

Forrester vurderer desuden, at en del af den kommende vækst vil blive drevet frem af hidtil konservative annoncører, som efterhånden vil være villige til at planlægge større annoncebudgetter for internet-annoncering.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu