Ny betalingsløsning via mobiltelefon

MediaWatch

Den ny-lancerede betalingsløsning er ensbetydende med, at det er muligt for brugerne at anvende deres mobiltelefon som betalingsmiddel - i første omgang i cirka 100 butikker i Stockholm. Løsningen er baseret på, at brugeren via mobiltelefonen ringer et nummer op, som vedkommende får af kassemedarbejderen, hvorefter betalingen registreres. Efterfølgende får brugeren en kvittering i form af en SMS-besked eller en e-mail.

For øjeblikket arbejder Mint ikke sammen med nogen bank, hvilket indebærer, at brugeren enten må sætte penge ind på en konto hos Mint eller handle via Mints kreditordning. Mint forhandler dog med en række svenske banker og håber på om kort tid at kunne få en række aftaler i stand, således at brugerne blot kan betale via deres bank-konti.

Administrerende direktør for Mint Patrick Mossberg siger i forbindelse med introduktionen, at denne kun er en begyndelse, og at Mint hurtigt vil ekspandere såvel geografisk som produktmæssigt. For eksempel vil det i løbet af foråret blive muligt at overføre penge mellem forskellige Mint-brugeres mobiltelefoner samt at bestille og betale varer via mobiltelefonen.

Det svenske investeringsselskab Ledstiernan ejer 49 procent af Mint, mens 51 procent ejes af Mint's tre grundlæggere.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu