Satellitkanaler som reklame

MediaWatch

Konstellationen af restriktioner og ændring i medieplanerne kan bringe de mindre satellitkanaler frem i forreste linje. Kanalerne har indtil nu ikke imponeret med hensyn til seerandelen.

År 2000 så ankomsten af flere nye kanaler. I foråret kom således TV Danmark 1 og i efteråret kom TV 2's nye kanal TV 2 Zulu. Dermed er status en total på otte kanaler, hvortil kommer en lang række der er danske eller med danske undertekster.

Et gennemgående træk for de satellitkanaler, der er interessante set med kommercielle øjne, er, at de henvender sig til en snæver målgruppe, og spørgsmålet er derfor, om disse klarer sig godt eller skidt i deres primære målgruppe.

Meget tyder på, at især børnekanalerne vil dominere i løbet af året.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu