AOL og Time Warner fænomenet

MediaWatch

America online og Time Warner er så tæt på en endelig afgørelse omkring fusion af de to selskaber som de kan være. Efter 11 måneder med undersøgelser og spekulationer har Federal Trade Commission (FTC) endelig godkendt fusionen under forudsætning af, at det nye selskab åbner sine TV kabel forbindelser for konkurrerende firmaer, så monopoldannelse undgås.

Da AOL, der tilhører den ny økonomi overtog Time Warner , der har rødder i den gamle økonomi, blev det opfattet som et tegn på, at den ny økonomi var den gamle overlegen, men er det nu også tilfældet med de mange dot.com dødsfald, eller er det i virkeligheden en helt anden konstellation der skal til for at skabe en stærk virksomhed?

Eksperters vurdering af AOL og Time Warners styrke går på at de to virksomheder kombinerer det bedste fra to verdener, hvorved den såkaldte "Click og Mortar" konstellation, udgør den stærkeste strategi. Det betyder, at for at få succes i online verdenen er det nødvendigt at have adgang til forskellige ressourcer fra offline verdenen.

Nu mangler selskaberne blot at få godkendt fusionen hos Federal Communication Commission (FCC), der har betænkeligheder ved udviklingen på markedet for interaktivt TV og derfor har opstillet en række krav til selskaberne inden fusionen godkendes.

Læs artikel om sagen i Mediawatch's nyhedsbrev om Internettet

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu