Webfirmaer mangler kontanter

MediaWatch

Ifølge undersøgelsen fra finansavisen Barron's, som er udarbejdet af Pegasus Research International, brugte de børsnoterede Internet firmaer cirka to milliarder dollar af deres kassebeholdninger i tredje kvartal 2000, skriver Reuters. Og cirka samme beløb blev spenderet i kvartalet før.

Barron's oplyser, at de øverste 15 selskaber på listen over i alt 335 børsnoterede selskaber rent faktisk skulle være løbet tør for kontant kapital i første kvartal af år 2000, men at det imidlertid er lykkes selskaberne at skaffe sig ny kapital enten via lån eller kontantindskud.

Ifølge Pegasus' President Greg Kyle viser udviklingen en intensivering af det finansielle pres, som påhviler selskaberne, i en sådan grad som aldrig har været set før.

Barron's har identificeret i alt syv selskaber, som investorerne bør holde nøje øje med i de kommende måneder. De syv selskaber er: Teleoperatøren Choice One Communications, discount tøj butikken Bluefly, information og underholdningsselskabet audiohighway.com, application services provider'en TriZetto Group, elektronikfirmaet Internet Commerce & Communications, postservicen Stamps.com, og detailbutikken Fashionmall.com.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu