Berlingske opretter nyhedsbureau

MediaWatch

Som led i at opdyrke nye forretningsområder vil Berlingske nu oprette et nyt videresalgsbureau, som får til opgave at sælge artikler fra Berlingske Tidende til en bred kreds af forskellige købere variende fra andre danske aviser til internet-tjenester og fagpresse-magasiner. Også nordiske aviser og blade ligger inden for den potentielle målgruppe. Det skriver Berlingske Tidende.

Det nye videresalgsbureau får redaktør Søren Østergaard Sørensen fra Berlingske Tidendes chefredaktion som leder og påbegynder sin virksomhed i marts måned. Allerede nu har Berlingske dog etableret et samarbejde med Århus Stiftstidende, hvilket betyder, at udvalgte artikler fra Berlingske Tidende fra mandag den 8. januar vil kunne læses i Århus Stiftstidende.

Koncerndirektør for Berlingske, Joachim Malling, udtaler, at der ligger store forventninger bag det nye initiativ. Han henviser til, at Berlingske som mediehus har til opgave at opdyrke nye forretningsmuligheder, og at videresalgsbureauet kommer til at spille en vigtig rolle i denne sammenhæng.

Hos Århus Stiftstidende er redaktionschef Bjarne Fristed glad for den nye ordning, fordi den indebærer, at avisen kan supplere de lokale nyheder med især specialstof fra Berlingske Tidendes specialsektioner.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu