ITV sinker FCC beslutning

MediaWatch

Fusionen vil kombinere Time Warners store udvalg af underholdning, som magasiner, film og kabel TV stationer med AOL's 26 millioner abonnenter og derved skabe verdens største medieselskab. Rivaliserende indholdsleverandører er bekymrede over, at fusionen vil resultere i diskrimination mod netop dem.

For at undgå en sådan situation, overvejer FCC, hvorvidt de vil indføre direkte betingelser overfor det fusionerede selskab eller overfor ITV industrien som helhed. Det skulle være i form af regler som forbyder diskrimination af konkurrerende indholdsleverandører. Kabel industrien opfordrer FCC til at nøjes med at foretage en undersøgelse, skriver Reuters.

AOL, der er verdens største Internet service provider, har lanceret et interaktivt TV produkt kaldet AOLTV og kommer derved til at sidde på en anseelig andel af markedet for interaktivt TV efter købet af Time Warner og adgangen til Warners kabel linier. ITV kombinerer Internet tjenester, som e-mail og surfing med TV og gør det muligt for forbrugerne at kommunikere med hinanden mens de ser et TV show og kommunikere med TV programmer og reklamer.

Da Federal Trade Commission FTC sidste måned godkendte fusionen, pålagde de også regler for AOL og Time Warner vedrørende interaktivt TV. FCC havde håbet, at sagen var blevet afsluttet i 2000.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu