Styrelser indfører selvbetjening

MediaWatch

De fleste af Telestyrelsens blanketter er fra 1. januar gjort elektroniske. Det bliver derfor nemmere at bruge dem, fordi de kan udfyldes og indsendes elektronisk. De hidtidige blanketter, der har været i f.eks. pdf- og Wordformat, er således erstattet af de nye og findes de samme steder som før, altså under de relevante faglige områder.

Også Erhvervs- og Selskabsstyrelsen har udviklet en ny service for danske virksomheder. Det er hjemmesiden http://www.indberetning.dk/, hvor virksomheder hurtigt og nemt kan hente relevante blanketter fra forskellige offentlige myndigheder, istedet for at ringe efter dem.

Indberetning.dk indeholder blandt andet en avanceret søgefunktion, hvor emenord kan indtastes og på den baggrund få relevante indberetninger frem. Virksomheder kan desuden oprette sine egne mappe i "Mine formularer", og det er muligt at bede indberetning.dk om at minde indberetteren om en forestående indberetning ved hjælp af funktion "Huskeservice", som også kan orientere om eventuelle ændringer i de indberetninger, som virksomheder har liggende i "Mine formularer".

Indberetning.dk vil løbende blive opdateret og fornyet. I år 2001 vil fokus være på at udvide "Hvad nu hvis...", hvor indberetteren kan vælge at tage udgangspunkt i den situation han sidder i, og der vil blive arbejdet på skabe samlinger af indberetninger som er tilpasset efter forskellige typer af virksomheder.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu