Forbrugernes mening om møbelwebsites

MediaWatch

Reflector a/s har i samarbejde med Wilke Markedsanalyse undersøgt cirka 460 forbrugeres forventninger til et godt møbelwebsite.

Kravene til et godt møbel website handler mere om en forbedring af funktionaliteten end om en "smart" præsentation af møblerne. Faktisk er forbrugerne skeptiske overfor, om billederne af møblerne lover mere end de holder i forhold til møblernes kvalitet.

Ifølge Reflector må konklusionen derfor være, at der skal satses på information før inspiration, hvis man som møbelhandler skal have succes på Internettet. Forbrugerne ser Internettet som et informationsmedie og forventer at blive fuldt informerede om forhold som møblernes pris, mål, muligheder for tilbehør med videre. Forbrugerne vil også gerne se en flot præsentation, men det vigtigste er, at informationsniveauet holder.

Den største barriere for online handel med møbler er, at forbrugeren ønsker at se og afprøve et møbel, før det købes. Desuden stiller forbrugerne - ikke uventet - krav til sikkerhed i forbindelse med betaling, levering og returret på møblerne. Internettet kommer ind på en 5. plads, når det gælder kilder til at lade sig inspirere før et møbelkøb. Foran Internet kommer magasiner, møbelforretninger, venner og bekendte samt aviser.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu