Ny satsning fra Mobilix

MediaWatch

Med lanceringen af helt nye spil til mobiltelefonerne håber Mobilix således at få flere og flere danske til at bruge deres mobiltelefoner til andet og mere end at tale i. Til at begynde med tilbyder Mobilix 15 nye spil til forskellige aldersgrupper men mange flere er på vej lyder det fra Mobilix. Det skriver Berlingske Tidende.

Samtidig er Mobilix via et samarbejde med PBS i gang med at foretage de sidste tests af et nyt betalingssystem, som kan bruges via mobiltelefonen, og som er beregnet til at øge sikkerheden for forbrugeren. Systemet er blandt andet baseret på, at brugeren får en særlig PIN-kode, således at en handel via identifikation af mobiltelefonen i stedet for kortnummeret på et betalingskort.

De nye tiltag fra Mobilix foretages i samarbejde med mobilgiganten Nokia, der skal drive de nye spil. Forbilledet for de to selskaber skal findes i Japan, hvor spil til mobiltelefonen er blevet en stor succes via det japanske mobilsystem i-mode. En væsentlig forskel i det japanske system er dog, at størstedelen af spillene er betalingsspil. Det vil imidlertid også blive tilfældet i Danmark, når det nye GPRS-system tages i anvendelse i løbet af næste år.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu