Dumpekarakter til dot.com chefer
Hertil kommer, at dot.com chefer generelt i deres tilgang til markedet er mere optaget af at være sjove og anderledes end af sund drift og lønsomhed. Dette er nogle af resultaterne i en ny undersøgelse, som er blevet fortaget på foranledning af PricewaterhouseCoopers med det formål at undersøge, om der er forskel på ledelse i den "ny" og i den "gamle" økonomi, skriver Dagens Næringsliv.
Undersøgelsen er foretaget fra juni til oktober måned i år blandt 400 store og små dot.com selskaber i Storbritannien, Tyskland, Frankrig og Holland og viser, at mange dot.com selskaber synder mod elementære regler inden for almindelig forretningspraksis. Det sker blandt andet ved at etablere urealistiske budgetter, ved at have rod i økonomien og ved ikke at få gennemført en kritisk gennemgang af deres forretningsideer.
Ifølge Hans Christian Ellefsen fra PricewaterhouseCoopers i Norge er sandheden om mange dot.com chefer, at de i alt for høj grad forsøger at drive forretning på en anderledes måde, hvilket fører til, at de mister overblikket og fjerner sig fra de økonomiske realiteter.