Dumpekarakter til dot.com chefer

MediaWatch

Hertil kommer, at dot.com chefer generelt i deres tilgang til markedet er mere optaget af at være sjove og anderledes end af sund drift og lønsomhed. Dette er nogle af resultaterne i en ny undersøgelse, som er blevet fortaget på foranledning af PricewaterhouseCoopers med det formål at undersøge, om der er forskel på ledelse i den "ny" og i den "gamle" økonomi, skriver Dagens Næringsliv.

Undersøgelsen er foretaget fra juni til oktober måned i år blandt 400 store og små dot.com selskaber i Storbritannien, Tyskland, Frankrig og Holland og viser, at mange dot.com selskaber synder mod elementære regler inden for almindelig forretningspraksis. Det sker blandt andet ved at etablere urealistiske budgetter, ved at have rod i økonomien og ved ikke at få gennemført en kritisk gennemgang af deres forretningsideer.

Ifølge Hans Christian Ellefsen fra PricewaterhouseCoopers i Norge er sandheden om mange dot.com chefer, at de i alt for høj grad forsøger at drive forretning på en anderledes måde, hvilket fører til, at de mister overblikket og fjerner sig fra de økonomiske realiteter.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu