TV taber - radio vinder

MediaWatch

Det viser den årlige store undersøgelse af annoncørernes forventninger, der udføres af Vilstrup for Danske Reklamebureauers Brancheforening.

- TVs omsætningsstigning bliver mindre end inflationen til næste år, og det er reelt et fald. Jeg tror, der er to årsager der spiller ind: TV er meget konjunkturfølsomt, og når konjunkturerne ikke stiger, så rammes TV med det samme. Desuden har mange af de store annoncører oplevet, at TV var udsolgt i store dele af 2000. Det er derfor ikke så underligt, at de søger andre veje, siger TV-director Mikael Ostenfeld, Initiative Universal, til mediawatch.dk.

Til gengæld ser det ud til, at kommerciel radio står overfor et meget lukrativt år, viser analysen. Annoncørernes vilje til at investere i mediet skyldes forbedret dokumentation og en stigende lytterandel til kommerciel radio.

Vilstrups analyse er foretaget blandt 1300 annoncører.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu