Nokia laver omvendt konvergens

MediaWatch

Tv-branchen har fejlet i forsøget på at overbevise omverdenen om, at den for alvor er i stand til at forny sig. I løbet af de seneste fem år er der reelt ikke sket andet, end at man har snakket om såkaldt pay per view, hvor seerne kun betaler for dét, de rent faktisk ser, mener man hos Nokia. Det skriver dagbladet Børsen.

Derfor tager Nokia nu telefonstikket i den anden hånd og vil nu tage det bedste fra Internettet og bruge det på TV. Nokia har erkendt, at folk er der, hvor TV er. Og TV er nok kommet for at blive.

Men ifølge salgs- og marketingdirektør, John Kristensen, fra Nokia Multimedia Terminals i København er der ingen tvivl om, at det er Internettet, der er driveren i øjeblikket. Det er der de nye udviklinger foregår. Men TV er det foretrukne medie.

Derfor peger han på, at kan Nokia tage det bedste fra Internet og hente det ind til TV'et, hvor folk allerede befinder sig, så er Nokia på rette vej. Det er her, Nokia for alvor ser en mulighed for konvergens, forklarer han.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu