My.MP3.com service relanceres

MediaWatch

Ifølge Robin Richards, præsident og administrerende direktør for MP3.com, markerer relanceringen en stor dag i selskabets historie. Richards mener, at genkomsten af servicen dels vil betyde en øgning af CD-salget, samt at det vil have en positiv effekt for artister med flere, idet disse får nye indtægtskilder, skriver Reuters.

My.MP3.com servicen, der tillader sine brugere at gemme musik digitalt og siden hen hente det frem fra en hvilken som helst computer, blev lukket ned i maj måned. I den forbindelse sagde en amerikansk distriktsdomstol, at selskabet med kopieringen af en database på 80,000 titler, havde forbrudt sig mod copyrightloven, hvorfor selskabet blev pålagt at betale erstatning.

Relanceringen kommer i kølvandet på afsluttede sager med de fem største musikselskaber på verdensplan. Det sidste, Universal Music, har således i sidste måned modtaget sin godtgørelse.

My.MP3.com blev oprindeligt lanceret i januar som en gratis service, men vil nu omfatte to modeller. De to modeller vil være dels en basic gratis model, der er annoncedrevet og tillader lagring af op til 25 CD'ere og dels en abonnementsbaseret ordning til godt 400 kroner per år.

Sidstnævnte tillader lagring af op til 500 CD'ere med større funktionalitet og færre reklamer.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu