Online shopping adfærd i USA

MediaWatch

Undersøgelse over shopping adfærd i USA viser, at selv om forbrugerne vindusshopper på Internettet foretrækker de at købe produkterne i traditionelle butikker. Det skriver Media Post.

Ifølge undersøgelsen, der er udført af analysefirmaet Opinion Research Corporation International, karakteriserer 21 procent af respondenterne deres online shopping adfærd ved, at de researcher online, men køber lokalt i fysiske butikker. 65 procent nøjes med både at lede efter information og købe i deres lokale butikker, mens 56 procent bruger Internettet til at sammenligne priser.

46 procent går på nettet for at sammenligne mærker og modeller, mens 44 procent surfer for at finde helt specifikke gaver. Antallet af forbrugere, som både leder efter information og køber online, ligger kun på fem procent.

Undersøgelsen viser også, at det primært er kvinder, der surfer på nettet for at finde specifikke gaver, men samtidig er kvinderne også mest tilbøjelige til at søge information og købe produkter i traditionelle butikker.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu